Jak budować relacje z najemcami? 

Zarządzanie najmem może być ciągłą walką. 

Może wiązać się z likwidowaniem problemów, które nigdy nie powinny się pojawić. Kontakt z najemcą może przypominać próbę dodzwonienia się do prezydenta, a przeprowadzanie przewidzianych w umowie procesów może być równie przyjemne, jak przejście boso po rozżarzonych węglach…

Może, ale nie musi. Zarządzanie najmem może być również udaną współpracą w przyjaznych warunkach. Potrzebne są odpowiednie relacje. 

Co robimy, żeby zarządzanie najmem długoterminowym było maksymalnie efektywnie? 

Stawiamy na sprawną komunikację. 

W dużej mierze jest to komunikacja pisemna, czyli mailowa. Staramy się odpowiedzieć na każdy mail możliwie jak najszybciej.

Wierzymy, że nawet informacja o braku informacji jest lepsza od braku informacji 🙂 

Lepiej jest żyć z najemcą w przyjaźni, niż w konflikcie. Najemcy są przecież istotni nie tylko dla nas, ale także dla inwestorów. 

Co robimy, żeby zaspokajać potrzeby różnych grup najemców? 

Żeby zaspokajać potrzeby i unikać niepotrzebnych konfliktów, szczególną uwagę przykładamy do weryfikacji najemców. Dzięki temu z powodzeniem wynajmują u nas mieszkania zarówno studenci, jak i rodziny. 

Kiedy najemcy zgłaszają nam problemy, kiedy sygnalizują, że z kimś się nie dogadują – natychmiast reagujemy. 

Informujemy również najemców o ich obowiązkach. Najemcy wiedzą, że powinni je skrupulatnie wypełniać. Dzięki temu wszystkim żyje się prościej 🙂 

Jak na co dzień poprawiamy komfort naszych najemcom? 

Od ponad trzech lat korzystamy z systemu obsługi najmu, dzięki któremu prościej jest nam dbać o wygodę najemców. 

To narzędzie jest genialną automatyzacją naszych procesów, począwszy od kontaktu z właścicielami, aż do kontaktu z najemcami. Maksymalnie upraszcza wszelkie formalności, co jest ułatwieniem dla naszych najemców w kwestii płatności za przedmiot najmu. 

Najemca nie musi podpisywać umowy papierowej, nie musi przyjeżdżać do naszego biura. Po udostępnieniu wszystkich koniecznych danych podpis jest elektroniczny – po weryfikacji tożsamości najemca może podpisać umowę zdalnie. W każdej chwili najemca może sprawdzić, do kiedy trwa umowa najmu i w jaki sposób będą rozliczane media. 

Zdarzają się przypadki, kiedy po przekazaniu najemcy umowy elektronicznej, okazuje się, że najemca w kontakcie z urzędem potrzebuje podpisu ręcznego. Dlatego każdy najemca, który potrzebuje podpisu ręcznego, otrzyma go w naszym biurze.

Staramy się zapewniać najemcom maksymalnie komfortowe warunki. Dbamy o schludny przedmiot najmu. W sprawach bieżących najemcom pomaga serwis remontowo-sprzątający. W razie potrzeby sami jeździmy do najemców, żeby czuli nasze wsparcie. 

Robimy to wszystko, żeby najemcy mogli uniknąć niedogodności, a inwestorzy niepotrzebnych nerwów. 

Jeśli sam jesteś inwestorem, sprawdź nas i przekonaj się, że wynajem mieszkania może nie sprawiać Ci już więcej problemów 🙂